loading...
.:: چای سبز ایرانی|بزرگ ترین سایت خواص دارویی گیاهان ::.
اخبار سایت
مرتضی آقاپور بازدید : 129 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

خواص کامل گل کلم - Cauliflower

گل کلم،عضوی دوست داشتنی از خانواده سبزیجات که بومی شمال شرق مدیترانه محسوب میشود و در حال حاضر در اکثر کشورها کشت می‌شود. گل کلم را می‌توان به صورت های خام، پخته یا به صورت ترشی استفاده کرد هر چند که ارزش غذایی گل کلم خام بیشتر از سایر موارد است.

خواص درمانی گل کلم :

- مصرف منظم گل کلم، به پیشگیری از انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های پروستات، سینه، روده، تخمدان و مثانه کمک فراوانی میکند.

- گل کلم منبع بسیار خوبی از فیبر رژیمی به حساب می آید که برای هضم سریع تر و بهتر غذا از اهمیت اساسی برخوردار است.

- همچنین ترکیبی به نام " گلوکورافین" در گل کلم وجود دارد که می‌تواند احتمال ابتلای شکم و روده‌ها به برخی بیماری‌ها از جمله سرطان و زخم‌معده را کاهش دهد.

انرژی موجود در هر 100 گرم گل کلم 25 کالری است

 

http://up.iran-green-tea.ir/view/999020/ozviyat.gif

http://up.iran-green-tea.ir/view/1191597/Cauliflower-sauce-1.jpg

 

-  در گل کلم‌، مقادیر فراوانی آنتی‌اکسیدان‌ وجود دارد که می‌توانند از ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی پیشگیری کنند. این آنتی‌اکسیدان‌‌ها  در تخریب رادیکال‌های آزاد که باعث پیری زودرس می‌شوند، ‌دارای اهمیت بسیاری هستند.

- وجود اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین K در گل کلم به کاهش ریسک ایجاد التهاب مزمن که منجر به ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند آرتروز، سرطان، دردهای مزمن و بیماری‌های خاص روده‌ می‌شود، کمک شایانی می‌کند.

- گل کلم دارای مقدار زیادی فولات (B9)، یک ویتامین B که برای یک بارداری سالم بسیار توصیه می‌شود ، است. کمبود فولات در بانوان می‌تواند منجر به ایجاد بعضی بیماری‌ها از جمله ایجاد برخی نقائص هنگام تولد و نیز کم وزنی نوزاد گردد.

- گل کلم علاوه بر فولات سرشار از ویتامین‌های مهم دیگر B از جمله نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک و تیامین نیز است.

- گل کلم به طرق محتلف از ابتلا به بیماری‌های قلبی  پیشگیری می‌کند. در گل کلم ماده‌ای موسوم به آلیسین وجود دارد که احتمال بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

- گل کلم ماده غذایی بسیار ارزشمند برای کاهش وزن به حساب می آید کالری کم آن باعث میشود که به روش‌های مختلف از آن استفاده کرد مانند استفاده در انواع سالادها و یا همراه با برنج آن را بپزید.

- گل کلم می‌تواند حافظه فرد را تقویت کند. عصاره پنج نوع مسبزی و میوه شامل گل کلم، سیب زمینی، پرتقال، سیب، و تربچه حاوی مواد تأثیرگذاری است که مشابه داروهای درمان آلزایمر است. بیشترین مقدار این ماده در گل کلم موجود است.


- گل کلم توانای کمک به دفع بیشار سموم توسط کبد را داراست.  گیاهان Cruciferous حاوی گلوکزینولات و تیوسیانات ( glucosinolates and thiocyanates) هستند مه این ماده ارزشمند توانایی کبد را برای دفع مسمومیت بالا می‌برند.

منابع :

http://hamshahrionline.ir

http://www.tebyan.net/

بروشور خواص گل کلم به صورت خلاصه

 http://up.iran-green-tea.ir/view/1191657/gole%20kalam.jpg

http://up.iran-green-tea.ir/view/999128/Boroshor.png

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
باسلام ..سایت .:: iran-Green-Tea ::. با هدف آشنایی و معرفی خواص و فواید دارووهای گیاهی،دمنوش ها ،ادویجات، میوه ها و .. ایجاد شده است . امید به این داریم که با نظرات سازنده خودتون مارو در این هدف یاری کنید .سایت چای سبز ایرانی آماده هرگونه تبادل با عزیزان هست ...امیدواریم لحظات خوشی را در سایت خودتان داشته باشید .
اطلاعات کاربری