loading...
.:: چای سبز ایرانی|بزرگ ترین سایت خواص دارویی گیاهان ::.
اخبار سایت
مرتضی آقاپور بازدید : 246 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (0)

خواص کامل میخک - Clove

گیاه میخک بومی بخش هایی از جزائر اندونزی و اقیانوسیه است و به خاطر زیبایی ویژه ای که دارد امروز در بیشتر نقاط جهان از آن بعنوان درخت زینتی استفاده کرده و پرورش داده می شود . البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه ها و گرم خانه ها نگهداری می گردد .در زمان های گذشته خشك شده غنچه درخت از دو هزار سال بيش به عنوان ادويه به كار مي رفته است و  ادویه ای گران بها بوده که تنها پادشاهان و ثروتمندان می توانستند از آن استفاده کنند. خشك شده غنچه درخت از دو هزار سال بيش به عنوان ادويه به كار مي رفته است.


خواص درمانی میخک :

- از نظر طب سنتی ميخك خيلي گرم و خشك است و داراي خواص بسياري است.

ـ يك قطره از اسانس ميخك و يا روغن آن براي تسکین دندان درد و گوش درد را روي دندان بریزید و يا در گوش خود بچكانيد.

ـ ميخك مقوی مغز و كساني كه حافظه ضعيف دارند بايد از دم كرده ميخك استفاده نمایند.

ـ ميخك باعث جلوگیری از سرطان میشود و حتي درمان كننده برخی سرطان ها مي باشد.

ـ میخک حالت تهوع و استفراغ را رفع مي كند، برای این کار 2 قطره از اسانس ميخك را در يك ليوان ريخته و نوشيد و يا از يك استکان دم كرده ميخك استفاده كرد.


مرتضی آقاپور بازدید : 152 دوشنبه 28 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل وانیل - Vanilla

وانیل درواقع میوه گیاهی به همین نام که عطر بسیار دل‌پذیر و طعم دوست داشتنی، آن را به عنصر مهم در صنایع مواد غذایی و نوشیدنی تبدیل کرده است و اغلب در تهیه دسرها، پودینگ‌ها و شیرهای طعم‌دار و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشور ما وانیل را به شکل پودر سفید رنگ و  گران قیمتی می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. این پودر محصولی شیمیایی به نام «وانیلین» که بر اساس عطر و مزه وانیل اصلی ساخته می‌شود و به مقدار بسیار زیاد و با قیمت کم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. وانیلین تنها یکی از 36 بوی مختلف وانیل را دارد و از دیگر خواص طبیعی گیاه خبری نیست.
گیاه وانیل در اصل بومی مناطق مرطوب و حاره و در جنگل‌های مرطوب جنوب شرقی مکزیک و آمریکای مرکزی و هند غربی و آمریکای جنوبی رشد می کند. وانیل اصل به صورت یک چوبه یا غلاف باریک مشکب رنگ است که باید آن را به وسیله یک جسم تیز شکافت داده و خمیر درون آن را درآورده و به سس‌ها یا خمیرها اضافه نمود.

خواص درمانی وانیل :

- وانیل بروی سیستم عصبی و مغز انسان تأثیر میگذارد و موجب کاهش ترس و واهمه شده، افسردگی را نیز کم می‌کند.

-  گیاه وانیل دارای مولکول‌هایی است که در جوان ماندن و شادابی و طراوت پوست بسیار موثر است. همچنین برای پوست خاصیت التیام بخشی و ترمیمی نیز دارند.

- در قدیم از وانیل تازه برای مراقبت‌های پوستی در برابر نور خورشید استفاده می‌کردند.

مرتضی آقاپور بازدید : 339 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل شنبلیله - Fenugreek

شنبلیله گیاهی است در نواحی اطراف دریای مدیترانه و جنوب آسیا یافت میشود و در کشورهای هند، چین، پاکستان، ایتالیا، مصر، یونان و ... رشد می کند. این گیاه بومی کشور ما ایران نیز است . اضافه بر برگ‌های سبز گیاه شنبلیله، دانه های آن نیز سرشار از مواد مغذی و مفید می‌باشد و ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. این گیاه سرشار از مواد معدنی مانند: مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، سلنیوم، روی، منگنز و منیزیم است و از نظر ویتامینی نیز دارای انواع ویتامین‌های دوست داشتنی گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین، فولیک اسید و نیز ویتامین A و C می‌باشد. علاوه بر فواید گفته شده ، دانه‌های این گیاه دارای پروتئین، لیزین، تریپتوفان، استروئید ساپونین و دیوسژنین (ترکیبی که خواص شبه استروژنی دارد) می‌باشد.

خواص درمانی شنبلیله :

- پودر تهیه شده دانه شنبلیله برای دستگاه قلبی عروقی بسیار مفید و سودمند است. این ادویه دارای گالاکتومانان، گروهی از پلی ساکاریدهای طبیعی (فیبر محلول)،  است که به قوی شدن قلب کمک کرده و خطر ابتلا به حمله قلبی را کم می کند.

- شنبلیله منبع خوبی از پتاسیم و سدیم می باشد. دانه های آسیاب شده می تواند فشار خون را کنترل و  ضربان قلب را منظم کند.

- شنبلیله باعث کاهش کلسترول بد خون میشود.

- شنبلیله برای افراد دیابتی بسیار مفید است. گالاکتومانان موجود در این ادویه میتواند باعث شتاب منفی و کاهش میزان جذب قند خون شود . شنبلیله حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که می تواند انسولین تولید کند.

مرتضی آقاپور بازدید : 276 دوشنبه 21 دی 1394 نظرات (0)

http://up.iran-green-tea.ir/view/1143594/konjed.jpg

کنجد گیاهی  یک ساله با طول حدود یک متر است که قسمت انتهایی ساقه آن دارای پوششی از کرک است. برگ های کنجد بیضی، باریک و نوک تیز است. گلهای آن به رنگ های سفید یا قرمز، به طور تک تک در کناره برگهای قسمت پایانی ساقه پدیدار میشود.


خواص درمانی کنجد :

ازنظر طب سنتی،طبع کنجد گرم است. دانه های کنجد بسیار مغذی هستند و در بیشتر کشورهای فقیر به عنوان جانشین گوشت بکار می رود.

- کنجد برای افزایش وزن و تقویت قوای جنسی موثر است.

- میتوانید برای رفع قولنج کنجد را آسیاب  و با سرکه ترکیب کنید و به مقدار نصف وزن کنجد، مغز بادام  پوست کنده را به آن اضافه کنید. سپس آنها را پودر کنید و روزانه به مقدار یک قاشق سوپ خوری از آنمصرف کنید.

- کنجد باعث رفع گرفتگی صدا میشود.

درباره ما
Profile Pic
باسلام ..سایت .:: iran-Green-Tea ::. با هدف آشنایی و معرفی خواص و فواید دارووهای گیاهی،دمنوش ها ،ادویجات، میوه ها و .. ایجاد شده است . امید به این داریم که با نظرات سازنده خودتون مارو در این هدف یاری کنید .سایت چای سبز ایرانی آماده هرگونه تبادل با عزیزان هست ...امیدواریم لحظات خوشی را در سایت خودتان داشته باشید .
اطلاعات کاربری