loading...
.:: چای سبز ایرانی|بزرگ ترین سایت خواص دارویی گیاهان ::.
اخبار سایت
مرتضی آقاپور بازدید : 145 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل بادام درختی - Almond

بادام درختی درواقع نوعی میوه است، که درخت آن بومی مناطق خاورمیانه و قسمت های جنوبی آسیا است. در واقعیت بادام جزو مغزهای حقیقی به شمار نمی‌آید، بلکه از انواع متنوع شفت هاست که دارای یک پوسته خارجی و یک پوشش داخلی محکم است که دانه (مغز) در درون آن قرار می‌گیرد. طول درخت بادام ۴ تا ۱۰ متر است و قطر آن نیز می‌تواند به بیش از ۳۰ سانتیمتر میتواند برسد. بزرگترین کشورهای کشت و پرورش بادام در دنیا ایالات متحده آمریکا و اسپانیا هستند.

به طور کلی ۲ نوع بادام تلخ و شیرین وجود دارد. بادام شیرین مصرف خوراکی و بادام تلخ دارای مصرف به صورت استعمال خارجی دارد.

خواص درمانی بادام درختی :

   - بادام شیرین از نظر طب سنتی ایران کمی گرم و تر است .

  - بادام ملین می باشد.

  - بادام باعث نرم شدن سینه می گردد .

  - بادام برای بهبود زخم روده ها و مثانه و اسهال موثر و مفید است .

  - بادام بو داده شده تقویت کننده معده و قابض است .

http://up.iran-green-tea.ir/view/999020/ozviyat.gif

http://up.iran-green-tea.ir/view/1176996/sweet-almond-oil.jpg

 

  -  اگر بادام را آسیاب و با عسل مخلوط نمایید برای درد کبد و سرفه بسیار مفید است .

  -  بادام درختی دارای مقداری قند، کلسیم فسفر آهن و سایر مواد معدنی و سفیده ای می باشد . در نتیجه باعث نرم شدن گلو ، مقوی مغز و سیستم اعصاب است.

  -  بادام  باعث تسکین سوزش و دردهای مجاری ادراری است.

  -  بادام درختی تقویت کننده معده و سینه و تصفیه روده است.

  -  بادام برای بینایی نیز مفید است.

  -  ویتامین E مجود در پوست بادام یکی از انواع آنتی اکسیدان ها می باشدکه در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از قبیل سرطان، بیماری قلبی، فراموشی و آلزایمر، عملکرد نادرست سیستم ایمنی، آب مروارید یا کاتاراکت ، تضعیف ماهیچه ها، مشکلات پروستات و تخریب سلول ها و DNA نقش مهمی دارد.

  -  بادام درختی به خاطر دارا بودن ویتامین ها و پروتئین و آهن ، باعث افزایش انرژی مورد نیاز بدن انسان و نقش بسیار مهمی در پیشگیری و درمان کم خونی ایفا میکند.

- همچنین کلسیم و فیبر موجود در بادام، کم کننده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می باشد. اسید فولیک موجود در بادام، باعث کاهش سرطان دهانه رحم می گردد.

- بادام حاوی مقادیر زیادی چربی های اشباع نشده، فیبر، پروتئین گیاهی، روی، مس و منیزیم است. همچنین بادام محتوی انواع ویتامین ها می باشد که به سوخت و ساز کربوهیدرات ها در بدن کمک می کند و یکی از منابع انرژی برای مغز می باشد.

- بادام سرشار از ویتامین D و منیزیم است و در انواع مختلفی از لوازم آرایشی و کرم ها مورد استفاده قرار میگیرد. شما اگر در هفته ای یک بار روغن بادام را به موهایتان بمالید علاوه بر اینکه پوست سر را مطوب می کند ، ریزش موی شما  هم کاهش پیدا خواهد کرد.

- بادام برای چهره شما هم مفید است چون حاوی میزان خوبی از ویتامین E است. این ویتامین که حاوی نوعی آنتی اکسیدان است از آسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری کرده و صدماتی که به واسطه اشعه خورشید به پوست وارد میشود را ترمیم و رفع می کند.

منابع :

https://fa.wikipedia.org

http://7ganj.ir/

بروشور خواص بادام درختی به صورت خلاصه

http://up.iran-green-tea.ir/view/1177067/badam%20derakhti.jpg

http://up.iran-green-tea.ir/view/999128/Boroshor.png

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
باسلام ..سایت .:: iran-Green-Tea ::. با هدف آشنایی و معرفی خواص و فواید دارووهای گیاهی،دمنوش ها ،ادویجات، میوه ها و .. ایجاد شده است . امید به این داریم که با نظرات سازنده خودتون مارو در این هدف یاری کنید .سایت چای سبز ایرانی آماده هرگونه تبادل با عزیزان هست ...امیدواریم لحظات خوشی را در سایت خودتان داشته باشید .
اطلاعات کاربری