loading...
.:: چای سبز ایرانی|بزرگ ترین سایت خواص دارویی گیاهان ::.
اخبار سایت
مرتضی آقاپور بازدید : 95 پنجشنبه 08 بهمن 1394 نظرات (0)

 نکاتی درباره چای اصیل و دیر دم شمال

دیر رنگ دار شدن چایی اصیل ایرانی نشانه نامرمرغوبی این چای طبیعی نیست بلکه این خاصیت طبیعی و ذاتی اغلب گیاهان دارویی ارزشمند مانند گل گاوزبان، آویشن و... است . همچنین به سرعت رنگ گرفتن و طعم دار شدن، نشانه مرغوبیت چای نیست بلکه نشان دهنده افزودنی هایی است که گاها زیان آور هم می باشند. چایی که به سرعت رنگ پس دهد و سریعا دم کشیده و آماده شود، چای خالص نیست.

چای طبیعی شمال و چای محلی ایرانی زود رنگ نمی گیرد

اگر چای مورد استفاده شما ، به محض برخورد با آب جوش رنگ پس می دهد، مطمئن باشید که این چای خالص نیست بلکه دارای افزودنی شیمیایی و رنگی است. چای شمال و خالص باید حداقل 10 تا 15 دقیقه بر روی سماور قرار داشته باشد تا دم کشیده و رنگ طبیعی خود را در آب جوش پس دهد.


مرتضی آقاپور بازدید : 84 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

حقیقت های جالب درباره چای

آمار ها حاکی از آن دارد که سالانه بیش از 3 بيليون کيلوگرم چاي در دنیا توليد مي ‌شود. اين نوشيدني گرم به خاطر آرامش ‌خشی و توانایی رفع خستگي که دارد، خيلي پُرطرفدار است. و پرسش هاي زيادي هم درباره آن مطرح است که به نظر مي ‌رسد سه پرسش زير، همه‌ گيرتر است:

- آيا مصرف چاي يا هر نوشيدني داغ ديگري ضرر دارد؟

بله، البته! چاي را خيلي داغ نبايد مصرف کرد. برخي تحقیقات ثابت کرده است که نوشيدن مايعات به صورت خيلي داغ ممکن است به مخاط گلو و مري آسيب رسانده و به ایجاد سرطان منجر شود. نتايج آزمایشات  حاکي از اين است ، افرادي که چاي را بصورت خيلي داغ مي ‌نوشند ...

مرتضی آقاپور بازدید : 105 چهارشنبه 23 دی 1394 نظرات (0)

چگونه چای طبیعی و با کیفیت را شناسایی کنیم !؟

 چای یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی‌ها در کشور ما است که متاسفانه تولید داخلی پاسخگوی نیاز کشور نیست و به ناچار سالانه حدود 100 تن چای وارد کشور شود به همین خاطر یافتن چای با کیفیت و بدون مواد افزودنی (اسانس) یکی از نکات مهم هنگام خرید این محصول است.

اندازه درشت چای، رنگ نزدیک به قرمز و بوی چای جزو مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. چایی که در فصل بهار بدست می آید به مراتب از کیفیت و عطر و طعم بالاتری برخوردار است اما تشخیص دقیق چای مطلوب و سالم در هنگام دم کشیدن آن میسر می‌شود؛ به طوری که برای دم کردن چای طبیعی و بدون اسانس تنها 20 دقیقه زمان لازم است و بعد از گذشت زمان 15 دقیقه در لیوان ته نشین نمی‌شود و در مدت کوتاه رنگ غلیظی پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انواع متنوعی از چای سیاه جود دارد که به صورت فله‌ای در بازار به فروش می‌رسد مانند: چای مورچه، ترش، باروتی و ... اما باید بدانید که که گیاه چای در همه نوع آن، یکی است اما وقتی در آب و هوای متنوع پرورش و رشد می‌کند و چون گیاه چای جزو گیاهانی است که خیلی سریع تغییراتی در آن حاصل می ‌شود، تنوع ظاهری پیدا می‌کند؛ به عنوان مثال حتی در دو شهر شمال کشور ما هم نیز گیاه چای بنابر آب و هوای محیط تغییراتی دارد.

درباره ما
Profile Pic
باسلام ..سایت .:: iran-Green-Tea ::. با هدف آشنایی و معرفی خواص و فواید دارووهای گیاهی،دمنوش ها ،ادویجات، میوه ها و .. ایجاد شده است . امید به این داریم که با نظرات سازنده خودتون مارو در این هدف یاری کنید .سایت چای سبز ایرانی آماده هرگونه تبادل با عزیزان هست ...امیدواریم لحظات خوشی را در سایت خودتان داشته باشید .
اطلاعات کاربری