loading...
.:: چای سبز ایرانی|بزرگ ترین سایت خواص دارویی گیاهان ::.
اخبار سایت
مرتضی آقاپور بازدید : 148 دوشنبه 05 بهمن 1394 نظرات (0)

خواص کامل گشنیز - Coriander

گشنیز سبزی معطر و دوست داشتنی که طرفداران خاص خودش را دارد. این گیاه علفی، یکساله است و دارای ساقه ای افراشته، شیاردار و دارای انشعاب است. این سبزی بومی قسمتهای شرقی حوزه مدیترانه و هند است که در مصر قدیم شناخته شده و از آن به عنوان گیاه درمانی و تزیین قربانی استفاده می نمودند. مردم کشور ما از گشنیز  به صورت خام به عنوان سبزی خوردن  و یا در خورشت و آش به صورت پخته استفاده می کنند.

 خواص درمانی گشنیز :

- پودر شده تخم گشنیز و ترکیب آن با نسب مساوی یا شکر یا عسل برای تقویت بدن بسیار مفید است.

- مصرف تخم گشنیز معده را تقویت و به هضم کمک می کند.

- گشنیز معده و روده را ضد عفونی می کند و کرم کش است.

- تخم سبزی گشنیز ادرار آور نیز است.

مرتضی آقاپور بازدید : 130 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

خواص کامل گل کلم - Cauliflower

گل کلم،عضوی دوست داشتنی از خانواده سبزیجات که بومی شمال شرق مدیترانه محسوب میشود و در حال حاضر در اکثر کشورها کشت می‌شود. گل کلم را می‌توان به صورت های خام، پخته یا به صورت ترشی استفاده کرد هر چند که ارزش غذایی گل کلم خام بیشتر از سایر موارد است.

خواص درمانی گل کلم :

- مصرف منظم گل کلم، به پیشگیری از انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های پروستات، سینه، روده، تخمدان و مثانه کمک فراوانی میکند.

- گل کلم منبع بسیار خوبی از فیبر رژیمی به حساب می آید که برای هضم سریع تر و بهتر غذا از اهمیت اساسی برخوردار است.

- همچنین ترکیبی به نام " گلوکورافین" در گل کلم وجود دارد که می‌تواند احتمال ابتلای شکم و روده‌ها به برخی بیماری‌ها از جمله سرطان و زخم‌معده را کاهش دهد.

انرژی موجود در هر 100 گرم گل کلم 25 کالری است

 

مرتضی آقاپور بازدید : 135 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل شاهی - Garden cress

شاهي (تره تيزک) سبزی دوست داشتنی از خانواده چليپاييان که بومي مديترانه شرقي است. اين گياه يك ساله و به طول 20 تا 30 سانتي متر می باشد كه در نواحي مختلف ايران نيز، کشت میشود. امروز شاهي به عنوان غذا و دارو مورد استفاده قرار میگیرد.

سبزي شاهي را بسیار آسان مي توان کاشت و به سرعت آماده برداشت مي شود.

خواص درمانی شاهی :

- ريشه سبزی شاهي مزه تند و تلخي دارد. اين ريشه براي درمان سيفيليس و مشکلات در تخلیه ادارار مفيد است.

- برگ هاي گیاه شاهي، محرک ، ادرارآور و ضد باکتري است.

- اين برگ ها براي معالجه بيماري اسکوربوت ومشکلات کبدي مفيد مي باشند.

- استفاده از شاهي به عنوان يک ضماد بر روي نقاط درد نیز مرسوم است و يا آسيب ديده است، نيز به کار مي رود.

مرتضی آقاپور بازدید : 339 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل شنبلیله - Fenugreek

شنبلیله گیاهی است در نواحی اطراف دریای مدیترانه و جنوب آسیا یافت میشود و در کشورهای هند، چین، پاکستان، ایتالیا، مصر، یونان و ... رشد می کند. این گیاه بومی کشور ما ایران نیز است . اضافه بر برگ‌های سبز گیاه شنبلیله، دانه های آن نیز سرشار از مواد مغذی و مفید می‌باشد و ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. این گیاه سرشار از مواد معدنی مانند: مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، سلنیوم، روی، منگنز و منیزیم است و از نظر ویتامینی نیز دارای انواع ویتامین‌های دوست داشتنی گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین، فولیک اسید و نیز ویتامین A و C می‌باشد. علاوه بر فواید گفته شده ، دانه‌های این گیاه دارای پروتئین، لیزین، تریپتوفان، استروئید ساپونین و دیوسژنین (ترکیبی که خواص شبه استروژنی دارد) می‌باشد.

خواص درمانی شنبلیله :

- پودر تهیه شده دانه شنبلیله برای دستگاه قلبی عروقی بسیار مفید و سودمند است. این ادویه دارای گالاکتومانان، گروهی از پلی ساکاریدهای طبیعی (فیبر محلول)،  است که به قوی شدن قلب کمک کرده و خطر ابتلا به حمله قلبی را کم می کند.

- شنبلیله منبع خوبی از پتاسیم و سدیم می باشد. دانه های آسیاب شده می تواند فشار خون را کنترل و  ضربان قلب را منظم کند.

- شنبلیله باعث کاهش کلسترول بد خون میشود.

- شنبلیله برای افراد دیابتی بسیار مفید است. گالاکتومانان موجود در این ادویه میتواند باعث شتاب منفی و کاهش میزان جذب قند خون شود . شنبلیله حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که می تواند انسولین تولید کند.

مرتضی آقاپور بازدید : 136 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل کدو سبز - Zucchini

کدو سبز نوعی کدوی تابستانی  که می‌تواند به طول یک متر رشد کند، اما معمولاً در نصف این ابعاد و یا کمتر، چیده می‌شود و به همراه بسیاری از اعضای دیگر خانواده کدوها، مانند کدو تنبل، در گونهٔ کدو تخم پوست کاغذی طبقه بندی می‌گردد. کدو سبز می‌تواند به رنگ های سبز تیره یا روشن باشد.

خواص درمانی كدو سبز:


- کدو سبز از لحاظ طب سنتی سرد و خنك كننده است و از لحاظ شيميايي بدن را قليايي مي‌كند.

- كدو سبز، در برای درمان آسم مفید است و بخاطر دارا بودن ويتامين C ، حاوي آنتي‌اكسيدان بسیار قدرتمندی می باشد و ضد التهاب است.

 - کدو سبز یا همان کدو خورشتی در درمان بعضی از بيماري‌هاي که به خاطر كمبود ويتامين C است مانند اسكوربوت موثر می باشد.

 - کدو سبز از ابتلا به بيماري MS پيشگيري مي‌كند.

  - مصرف کدو سبز در کاهش قندخون موثر است.

مرتضی آقاپور بازدید : 133 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل شلغم - Turnip

شلغم گیاهی با برگ های غیرصاف و بریدگی های زیاد به رنگ های سبز و سفید است . ریشه ی شلغم غده ای و به اشکال گرد و یا دراز به رنگ سفید با لكه های بنفش موجود می باشد . میوه شلغم مانند غلافی باریك و طویل است كه در آن چندین دانه سیاه رنگ وجود دارد . شلغم در آب و هوای سرد بسیار خوب رشد می كند و شاید به خاطر این است که برای درمان بیماری هایی كه در فصول سرد زیاد است و بیماریهای تنفسی بكار می رود .

خواص درمانی شلغم :

شلغم از نظر طب سنتی گرم و تر است.

- گیاه شلغم بسیار مقوی است.

- همچنین شلغم اشتها آور نیز است.

- شلغم باعث درمان ضعف جنسی وتولید اسپرم را زیاد می كند.

- شلغم سرفه را کاهش می دهد.

مرتضی آقاپور بازدید : 125 دوشنبه 21 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل تره - Allium ampeloprasum

تره از خانواده سبزیجات و از گیاهان خوراکی است. به رنگ سبز است . برگ‌های تره به شکل نوارهای بلندی است که از ریشه آغاز می‌شوند و در امتداد طولی شکافی دارد.این سبزی در آشپزی اروپا چندان مشهور نیست و حتی برخی اروپاییان آن را با پیازچه یکی می‌دانند .اما در ایران بسیار مورده استفاده قرار میگیرد .

خواص درمانی تره :

- تره درمان کننده تمامی عفونت ها است .

ـ تره باعث رفع ناراحتی های طحال میشود.

ـ تره از لخاظ فواید غذایی و شفا و درمان شبیه سیر وپیاز است، ولی طعم و عطر آن ملایم تر از آنها است و دهان را خوشبو می كند.

ـ استفاده از برگ های تره تازه برای رفع یبوست دائمی، ترش كردن غذا و سوء هاضمه، درمان چاقی و آرام کردن درد مفاصل و نقرس مفید است.

مرتضی آقاپور بازدید : 229 یکشنبه 20 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل شوید - Dill

شوید گیاهی یکساله یا دوساله است که گاهی طول آن به یک متر نیز میرسد . ریشه شوید راست و مخروطی شکل و سفید رنگ است . این گیاه در بیشتر نقاط دنا از جمله قسمتهای جنوب اروپا ، مصر ، آمریکا و چین پرورش داده می شود .

خواص درمانی شوید :

- شوید از نظر طبع سنتی ، گرم و خشک است.‌

- شوید در معالجه سوء هاضمه ، نفخ(به ویژه نفخ کودکان) و اسپاسم مورد استفاده است.

- شوید بهترین درمان در مورد افرادی که به استفراغ شدید دچار هستند و هیچ غذایی را نمی توانند در معده خود نگاه دارند است.  . این نوع افراد باید دم کرده شوید را کم کم بنوشند .

درباره ما
Profile Pic
باسلام ..سایت .:: iran-Green-Tea ::. با هدف آشنایی و معرفی خواص و فواید دارووهای گیاهی،دمنوش ها ،ادویجات، میوه ها و .. ایجاد شده است . امید به این داریم که با نظرات سازنده خودتون مارو در این هدف یاری کنید .سایت چای سبز ایرانی آماده هرگونه تبادل با عزیزان هست ...امیدواریم لحظات خوشی را در سایت خودتان داشته باشید .
اطلاعات کاربری