loading...
.:: چای سبز ایرانی|بزرگ ترین سایت خواص دارویی گیاهان ::.
اخبار سایت
مرتضی آقاپور بازدید : 114 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

خواص لوبیا چیتی - Pinto bean
لوبیا چیتی یا لوبیای رومی یکی از محبوب ترین لوبیاها در بین مردم ایتالیا، پرتغال و ترکیه است. خیلی ها اعتقاد دارند که طعم لوبیا چیتی نسبت به لوبیای سفید و حتی قرمز بهتر و لذیذتر است و با اسنان با مصرف آن کمتر دچار نفخ می شود اما هنوز مدارکی معتبر که ثابت کند کدام یک از انواع لوبیاها نفاخ تر هستند به دست نیامده است.

خواص درمانی لوبیا چیتی :

- لوبیا چیتی دارای آمینواسید فراوان یک منبع خوب و عالی برای بدست آوردن پروتئین و جایگزین مناسبی برای انواع گوشت ها است. بنابراین میتوان از آن به جای گوشت در رژیم غذایی تان کمک گرفت.

- لوبیای چیتی از نظر مقدار فیبر بر سایر اعضای خانواده لوبیا برتری دارد.

 - لوبیا چیتی فاقد کلسترول است و قند موجود در آن در مقایسه با انواع لوبیا کمتر است.

انرژی موجود در هر 100 گرم لوبیا چیتی 347 کالری است

مرتضی آقاپور بازدید : 246 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (0)

خواص کامل میخک - Clove

گیاه میخک بومی بخش هایی از جزائر اندونزی و اقیانوسیه است و به خاطر زیبایی ویژه ای که دارد امروز در بیشتر نقاط جهان از آن بعنوان درخت زینتی استفاده کرده و پرورش داده می شود . البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه ها و گرم خانه ها نگهداری می گردد .در زمان های گذشته خشك شده غنچه درخت از دو هزار سال بيش به عنوان ادويه به كار مي رفته است و  ادویه ای گران بها بوده که تنها پادشاهان و ثروتمندان می توانستند از آن استفاده کنند. خشك شده غنچه درخت از دو هزار سال بيش به عنوان ادويه به كار مي رفته است.


خواص درمانی میخک :

- از نظر طب سنتی ميخك خيلي گرم و خشك است و داراي خواص بسياري است.

ـ يك قطره از اسانس ميخك و يا روغن آن براي تسکین دندان درد و گوش درد را روي دندان بریزید و يا در گوش خود بچكانيد.

ـ ميخك مقوی مغز و كساني كه حافظه ضعيف دارند بايد از دم كرده ميخك استفاده نمایند.

ـ ميخك باعث جلوگیری از سرطان میشود و حتي درمان كننده برخی سرطان ها مي باشد.

ـ میخک حالت تهوع و استفراغ را رفع مي كند، برای این کار 2 قطره از اسانس ميخك را در يك ليوان ريخته و نوشيد و يا از يك استکان دم كرده ميخك استفاده كرد.


مرتضی آقاپور بازدید : 84 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

حقیقت های جالب درباره چای

آمار ها حاکی از آن دارد که سالانه بیش از 3 بيليون کيلوگرم چاي در دنیا توليد مي ‌شود. اين نوشيدني گرم به خاطر آرامش ‌خشی و توانایی رفع خستگي که دارد، خيلي پُرطرفدار است. و پرسش هاي زيادي هم درباره آن مطرح است که به نظر مي ‌رسد سه پرسش زير، همه‌ گيرتر است:

- آيا مصرف چاي يا هر نوشيدني داغ ديگري ضرر دارد؟

بله، البته! چاي را خيلي داغ نبايد مصرف کرد. برخي تحقیقات ثابت کرده است که نوشيدن مايعات به صورت خيلي داغ ممکن است به مخاط گلو و مري آسيب رسانده و به ایجاد سرطان منجر شود. نتايج آزمایشات  حاکي از اين است ، افرادي که چاي را بصورت خيلي داغ مي ‌نوشند ...

مرتضی آقاپور بازدید : 165 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

خواص کامل انار - Pomegranate

انار یکی از میوه‌های درختی دوست داشتنی فصل پاییز است که دانه‌هایی اغلب قرمز رنگ، و گاهی سفید، و یا به رنگ‌هایی بین سفید و قرمز دارد. رنگ پوست انار نیز اغلب به رنگ قرمز و گاهی سیاه و یا تقریباً زرد است.

میوه انار بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال کشور هند است و یکی از اولین گیاهان پرورش داده شده‌ است. کشور ما با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن انار، نخستین تولیدکنندهٔ انار در دنیا و هندوستان دومین کشور تولید کننده‌است.

در ایران، شهرستان‌های ساوه، نی‌ریزوایج، فردوس و بجستان به‌ترتیب بزرگ‌ترین پرورش دهندگان انار هستند.


خواص درمانی انار :

- پوست و ریشه انار دارای خاصیت ضد کرم است.

- انار میوه ای معتدل، تقویت کننده، ملین، ادرارآور و ضدتشنگی است.
 
- اگر بعد از غذا انار شیرین مصرف کنید رنگ چهره ی شما زیبا و غذا آسان تر هضم می‌شود.
 
- مصرف انار برای افراد لاغر مفید است البته نوع شیرین آن.
 
- همچنین مصرف انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، که باید یک ساعت قبل یا بعد از غذا مصرف کنند.
 

مرتضی آقاپور بازدید : 145 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل بادام درختی - Almond

بادام درختی درواقع نوعی میوه است، که درخت آن بومی مناطق خاورمیانه و قسمت های جنوبی آسیا است. در واقعیت بادام جزو مغزهای حقیقی به شمار نمی‌آید، بلکه از انواع متنوع شفت هاست که دارای یک پوسته خارجی و یک پوشش داخلی محکم است که دانه (مغز) در درون آن قرار می‌گیرد. طول درخت بادام ۴ تا ۱۰ متر است و قطر آن نیز می‌تواند به بیش از ۳۰ سانتیمتر میتواند برسد. بزرگترین کشورهای کشت و پرورش بادام در دنیا ایالات متحده آمریکا و اسپانیا هستند.

به طور کلی ۲ نوع بادام تلخ و شیرین وجود دارد. بادام شیرین مصرف خوراکی و بادام تلخ دارای مصرف به صورت استعمال خارجی دارد.

خواص درمانی بادام درختی :

   - بادام شیرین از نظر طب سنتی ایران کمی گرم و تر است .

  - بادام ملین می باشد.

  - بادام باعث نرم شدن سینه می گردد .

  - بادام برای بهبود زخم روده ها و مثانه و اسهال موثر و مفید است .

  - بادام بو داده شده تقویت کننده معده و قابض است .

مرتضی آقاپور بازدید : 135 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل شاهی - Garden cress

شاهي (تره تيزک) سبزی دوست داشتنی از خانواده چليپاييان که بومي مديترانه شرقي است. اين گياه يك ساله و به طول 20 تا 30 سانتي متر می باشد كه در نواحي مختلف ايران نيز، کشت میشود. امروز شاهي به عنوان غذا و دارو مورد استفاده قرار میگیرد.

سبزي شاهي را بسیار آسان مي توان کاشت و به سرعت آماده برداشت مي شود.

خواص درمانی شاهی :

- ريشه سبزی شاهي مزه تند و تلخي دارد. اين ريشه براي درمان سيفيليس و مشکلات در تخلیه ادارار مفيد است.

- برگ هاي گیاه شاهي، محرک ، ادرارآور و ضد باکتري است.

- اين برگ ها براي معالجه بيماري اسکوربوت ومشکلات کبدي مفيد مي باشند.

- استفاده از شاهي به عنوان يک ضماد بر روي نقاط درد نیز مرسوم است و يا آسيب ديده است، نيز به کار مي رود.

مرتضی آقاپور بازدید : 129 سه شنبه 29 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل به - Quince

به،میوه ی دوست داشتنی که سرزمینش بین دریای خزر و سیاه است، نقطه ای که رشته کوه های کاکاسس  شمال ترکیه را به کشور ایران پیوند می دهد. بیش از 4000 سال است که درخت به، در آسیا و مدیترانه رشد می کند. درخت به، برای رویش به دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد نیاز دارد. در بهار گل های درخت به درمی آیند که رنگ صورتی یا سفید هستند. به، جزو خانواده دوست داشتنی گلابی و سیب می باشد. ظاهر میوه به، شبیه سیب زرد یا گلابی نیز است. مزه و طعم میوه به، شبیه سیب است. میوه به اندکی خشک، سفت، ملس است.

خواص درمانی به :

- به دارای اثرات مثبت بر فکر و ذهن انسان است.

- به باعث تجدید و احیای روحیه فرد می گردد.

- همچنین مصرف به باعث خوشحال بودن میشود.

- رفع کننده افسردگی ناشی از انواع سردردها است.

مرتضی آقاپور بازدید : 152 دوشنبه 28 دی 1394 نظرات (0)

خواص کامل وانیل - Vanilla

وانیل درواقع میوه گیاهی به همین نام که عطر بسیار دل‌پذیر و طعم دوست داشتنی، آن را به عنصر مهم در صنایع مواد غذایی و نوشیدنی تبدیل کرده است و اغلب در تهیه دسرها، پودینگ‌ها و شیرهای طعم‌دار و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشور ما وانیل را به شکل پودر سفید رنگ و  گران قیمتی می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. این پودر محصولی شیمیایی به نام «وانیلین» که بر اساس عطر و مزه وانیل اصلی ساخته می‌شود و به مقدار بسیار زیاد و با قیمت کم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. وانیلین تنها یکی از 36 بوی مختلف وانیل را دارد و از دیگر خواص طبیعی گیاه خبری نیست.
گیاه وانیل در اصل بومی مناطق مرطوب و حاره و در جنگل‌های مرطوب جنوب شرقی مکزیک و آمریکای مرکزی و هند غربی و آمریکای جنوبی رشد می کند. وانیل اصل به صورت یک چوبه یا غلاف باریک مشکب رنگ است که باید آن را به وسیله یک جسم تیز شکافت داده و خمیر درون آن را درآورده و به سس‌ها یا خمیرها اضافه نمود.

خواص درمانی وانیل :

- وانیل بروی سیستم عصبی و مغز انسان تأثیر میگذارد و موجب کاهش ترس و واهمه شده، افسردگی را نیز کم می‌کند.

-  گیاه وانیل دارای مولکول‌هایی است که در جوان ماندن و شادابی و طراوت پوست بسیار موثر است. همچنین برای پوست خاصیت التیام بخشی و ترمیمی نیز دارند.

- در قدیم از وانیل تازه برای مراقبت‌های پوستی در برابر نور خورشید استفاده می‌کردند.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
باسلام ..سایت .:: iran-Green-Tea ::. با هدف آشنایی و معرفی خواص و فواید دارووهای گیاهی،دمنوش ها ،ادویجات، میوه ها و .. ایجاد شده است . امید به این داریم که با نظرات سازنده خودتون مارو در این هدف یاری کنید .سایت چای سبز ایرانی آماده هرگونه تبادل با عزیزان هست ...امیدواریم لحظات خوشی را در سایت خودتان داشته باشید .
اطلاعات کاربری